Розмір шрифту:

Положення про управління освіти Могилів-Подільської міської ради у новій редакції

Додаток

до рішення 4 сесії

міської ради 8 скликання

від 18.02.2021 року № 141

 Положення

про управління освіти

Могилів – Подільської міської ради

 (нова редакція)

2021р.


 

1. Загальні положення

1.1. Управління освіти Могилів-Подільської міської ради (далі - управління освіти) створене рішенням 22 сесії Могилів-Подільської міської ради 3 скликання від 18.05.2001 року та являється структурним підрозділом Могилів-Подільської міської ради, яке утворюється за рішенням Могилів-Подільської міської ради - засновника та є підзвітним і підконтрольним засновнику, підпорядковується виконавчому комітету Могилів-Подільської міської ради, міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів, а з питань здійснення делегованих повноважень – підконтрольний Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації.

1.2. Місцезнаходження: 24000, Вінницька область, Могилів-Подільський район, м. Могилів-Подільський, вул. Полтавська, 23.

1.3. Повне найменування: управління освіти Могилів-Подільської міської ради.

1.4. Скорочене найменування: УО Могилів-Подільської міської ради.

1.5. Управління освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків в національній та іноземній валютах, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням та зареєстроване 04.10.2001 року.

1.6. Управління освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенцією про права дитини, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими міжнародними договорами та правовими актами, ратифікованими Верховною Радою України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Указами Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, іншими нормативно-правовими актами України, виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради та розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.

1.7. Управління освіти фінансується за рахунок коштів державного та місцевого бюджету. Структура, гранична чисельність, фонд оплати праці працівників управління та видатки на його утримання встановлюються за рішенням засновника.

1.8. Штатний розпис закладів освіти та структурних підрозділів управління освіти складаються за рекомендаціями Міністерства освіти і науки України та затверджуються начальником управління освіти міської ради.

1.9. Внесення змін та доповнень до цього Положення здійснюється шляхом прийняття рішення Могилів-Подільською міською радою.

 

2. Мета та завдання управління освіти

2.1. Забезпечення на території Могилів-Подільської міської територіальної громади всебічного розвитку людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

2.2. Управління освіти у межах своїх повноважень вирішує такі завдання:

2.2.1. Відповідає за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової та повної загальної середньої освіти, позашкільної освіти.

2.2.2. Забезпечує доступність та безоплатне здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти для всіх громадян, які проживають на відповідній території.

2.2.3. Вживає заходів для забезпечення потреби громадян, які проживають на відповідній території, у дошкільній та позашкільній освіті.

2.2.4. Сприяє отриманню державних гарантій та забезпечує соціальний захист педагогічних працівників, спеціалістів, які беруть участь в освітньому процесі, учнів (вихованців).

2.2.5. Створює умови для вдосконалення та підвищення професійної кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти Могилів-Подільської міської територіальної громади, забезпечує їх перепідготовку та атестацію.

2.2.6. Забезпечує рівні умови розвитку закладів освіти всіх форм власності.

2.2.7. Здійснює підготовку проектів рішень Могилів-Подільської міської ради, її виконавчого комітету щодо вирішення питань у сфері освіти.

2.2.8. Забезпечує виконання програм і здійснення заходів, спрямованих на розвиток освіти.

2.2.9. Здійснює інші повноваження та виконує завдання, покладені на управління освіти відповідно до чинного законодавства.

2.3. Відповідно до покладених завдань управління освіти:

2.3.1. Забезпечує виконання рішень Могилів-Подільської міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень голови Могилів-Подільської міської ради з питань, віднесених до компетенції управління освіти.

2.3.2. Здійснює прогнозування освітніх потреб населення у закладах, що забезпечують надання дошкільної, початкової та повної  загальної середньої освіти, позашкільної освіти, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами.

2.3.3. Веде облік дітей дошкільного та шкільного віку у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

2.3.4. Порушує перед Могилів-Подільською міською радою питання щодо задоволення освітніх потреб представників національних меншин.

2.3.5. Планує та забезпечує розвиток мережі комунальних закладів дошкільної, початкової та повної середньої освіти, позашкільної освіти відповідно до потреб територіальної громади, координує діяльність мережі.

2.3.6. Порушує перед Могилів-Подільською міською радою питання про засновування, реорганізацію або ліквідацію закладів освіти.

2.3.7. Укладає строкові трудові договори (контракти) з керівниками закладів освіти, обраних (призначених) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладів освіти.

2.3.8. Розриває строкові трудові договори (контракти) з керівниками закладів освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладів освіти.

2.3.9. Закріплює за закладами освіти територію обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами).

2.3.10. Сприяє організації фінансового та матеріально-технічного забезпечення закладів освіти, у тому числі будівництва, реконструкції, ремонту будівель, споруд, приміщень, інших об’єктів закладів освіти, комплектуванню їх меблями, відповідним обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками, спортивним інвентарем у обсягах, які забезпечують надання освітніх послуг у відповідності до встановлених державних стандартів освіти.

2.3.11. Сприяє формуванню замовлення на придбання підручників, навчально-методичних посібників та іншої навчально-методичної літератури, навчальних програм, бланків документів про освіту, координує забезпечення ними підпорядкованих йому закладів.

2.3.12. Забезпечує підвезення учнів і педагогічних працівників до закладів освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби - транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних); забезпечує фінансування визначених у цьому підпункті заходів.

2.3.13. Збирає, узагальнює та вносить на розгляд виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради пропозиції щодо організації безоплатного медичного обслуговування дітей та учнів у закладах освіти.

2.3.14. Організовує закупівлю товарів, робіт, послуг у підпорядкованих йому закладах освіти, у тому числі харчування дітей у навчальних закладах.

2.3.15. Організовує бухгалтерський облік та забезпечує своєчасне подання фінансової та бухгалтерської звітності підпорядкованими йому закладами освіти.

2.3.16. Погоджує кошториси та приймає фінансові звіти закладів освіти у випадках та порядку, визначених законодавством.

2.3.17. Забезпечує затвердження кошторисів закладів освіти у порядку, визначеному законодавством.

2.3.18. Здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладів освіти.

2.3.19. Оприлюднює офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного з закладів освіти територіальної громади, та інші видатки у сфері освіти.

2.3.20. Аналізує результати господарської діяльності підпорядкованих йому закладів освіти, готує пропозиції та за необхідності вживає заходів щодо підвищення ефективності їх функціонування;.

2.3.21. Організовує підготовку закладів освіти до нового навчального року та до роботи в осінньо - зимовий період.

2.3.22. Координує дотримання правил техніки безпеки, протипожежної безпеки, санітарного режиму в закладах освіти та надає допомогу у проведенні відповідної роботи.

2.3.23. Здійснює поточний контроль за дотриманням установчих документів закладів освіти під час їхньої поточної діяльності.

2.3.24. Надає та реалізує пропозиції щодо залучення додаткових ресурсів у сферу освіти шляхом участі в грантових програмах міжнародних організацій та фондів.

2.3.25. Створює умови для одержання дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти.

2.3.26. Здійснює складення та подання державної статистичної звітності у обсягах, встановлених для місцевих органів управління освітою, збирає, аналізує та за необхідності подає на розгляд відповідних органів іншу інформацію, необхідну для реалізації повноважень у сфері освіти.

2.3.27. Забезпечує своєчасне складення та подання державної статистичної звітності уповноваженими працівниками підпорядкованих йому закладів освіти.

2.3.28. Вивчає потреби і вносить пропозиції щодо застосування у відповідних закладах освіти інституційних та індивідуальних форм навчання. Створює умови для складання державної підсумкової атестації екстерном.

2.3.29. Вивчає потреби щодо створення додаткових можливостей для повноцінного і здорового розвитку та творчої самореалізації дітей, забезпечує створення та належні умови функціонування мережі гуртків, творчих, спортивних та інших секцій, сприяє розширенню вибору вихованцями, учнями і слухачами видів творчої діяльності відповідно до їх інтересів та запитів батьків або осіб, які їх замінюють.

2.3.30. Координує роботу, спрямовану на науково-методичне забезпечення системи дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, організацію методичної роботи у підпорядкованих йому закладах освіти.

2.3.31. Розробляє статути закладів освіти, погоджує на сесії міської ради та готує їх до реєстрації у відповідному органі державної реєстрації.

2.3.32. Здійснює інші повноваження, що випливають з актів законодавства, актів органів місцевого самоврядування Могилів-Подільської міської територіальної громади та цього Положення.

 

3. Організація навчально-методичного забезпечення загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладів освіти

3.1. Сприяє навчально-методичному забезпеченню закладів освіти.

3.2. Впроваджує навчальні плани і програми, затверджені Міністерством освіти і науки України; вносить пропозиції щодо застосування експериментальних навчальних планів і програм.

3.3. Організує навчання обдарованих дітей; проводить в установленому порядку конкурси, олімпіади та інші змагання серед учнів.

3.4. Видає інформаційно-методичні бюлетені.

3.5. Координує діяльність професійних спільнот педагогічних працівників.

3.6. Формує та оприлюднює на власному веб-сайті бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інші джерела інформації (веб-ресурси), необхідні для професійного розвитку педагогічних працівників.

3.7. Забезпечує надання психологічної підтримки педагогічним працівникам;

3.8. Організовує та проводить консультування педагогічних працівників, зокрема з питань: планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку; проведення супервізії; розроблення документів закладу освіти; особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання; впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.

 

4. Організація фінансового забезпечення загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладів освіти

4.1. Управління освіти утворено та зареєстровано в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткової організації.

4.2. Доходи управління освіти формуються з надходжень на казначейські реєстраційні рахунки коштів за надання платних послуг, грантів, дарунків та благодійних внесків, а також коштів від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності (власні надходження) і використовуються на цілі, визначені ст. 13 Бюджетного кодексу України.

4.3. Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини серед засновників (учасників), членів організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органу управління та інших пов’язаних з ними осіб.

4.4. Доходи (прибутки) управління освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначені її установчими документами.

4.5. Вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування навчальних закладів, які перебувають у комунальній власності, аналізує їх використання.

4.6. Контролює використання у закладах освіти бюджетних призначень.

 

5. Організація діяльності учасників освітнього процесу в закладах освіти та забезпечення їх соціального захисту

5.1. Надає допомогу органам опіки і піклування у влаштуванні дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, до інтернатних закладів і в сім'ї під опіку (піклування), на усиновлення; вживає заходів до захисту особистих і майнових прав даної категорії дітей.

5.2. Сприяє запобіганню бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх у закладах освіти; здійснює соціально-педагогічний патронаж.

5.3. Сприяє діяльності дитячих та молодіжних організацій, творчих об'єднань, товариств.

5.4. Забезпечує створення та функціонування психологічної служби в закладах освіти.

5.5. Організує харчування дітей у закладах освіти за рахунок місцевого бюджету та залучених коштів.

5.6. Вносить пропозиції щодо організації безоплатного медичного обслуговування дітей та учнів у закладах освіти, здійснення оздоровчих заходів.

5.7. Прогнозує потребу міста у педагогічних працівниках і спеціалістах.

5.8. Сприяє наданню педагогічним працівникам державних гарантій, передбачених законодавством, вживає заходів до соціального захисту учасників навчально-виховного процесу;

5.9. Організує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

5.10. Організує проведення атестації педагогічних і керівних кадрів закладів освіти відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України;

5.11. Розглядає та вносить в установленому порядку пропозиції щодо заохочення та нагородження працівників освіти.

 

6. Інша діяльність управління освіти

6.1. Інформує населення про стан та перспективи розвитку освіти в громаді (не рідше ніж один раз на рік).

6.2. Взаємодіє з органами громадського самоврядування.

6.3. Забезпечує розгляд звернень громадян у межах своєї компетенції, враховує позитивні пропозиції, вживає заходи до усунення недоліків у роботі.

 

 7. Права управління освіти

7.1. Залучати до розроблення Стратегії розвитку освіти та розгляду питань, що належать до його компетенції, педагогічних, науково-педагогічних працівників і спеціалістів.

7.2. Брати участь в утворенні, реорганізації та ліквідації закладів освіти.

7.3. Скликати, конференції педагогічних працівників, у тому числі щороку серпневі, проводити семінари, наради керівників навчальних закладів з питань, що належать до його компетенції.

7.4. Вносити органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування закладів освіти, брати безпосередню участь у формуванні бюджету освітньої галузі громади.

7.5. Зупиняти (скасовувати) у межах своєї компетенції дію наказів і розпоряджень керівників закладів освіти, якщо вони суперечать законодавству або видані з перевищенням повноважень.

7.6. Орендувати нерухоме та рухоме майно у суб’єктів господарської діяльності усіх форм власності.

7.7. Укладати угоди про співробітництво та встановлювати прямі зв'язки з закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами тощо.

7.8. Направляти в межах програм, затверджених міською радою, дітей та підлітків на екскурсії та відпочинок в межах України, та закордонні.

 

8. Керівник та працівники управління освіти

8.1. Управління освіти очолює начальник, який призначається на посаду міським головою відповідно до статті 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

З посади начальник управління освіти міської ради може бути звільнений за власним бажанням, з ініціативи міського голови у відповідності за порушення вимог Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Закону України «Про запобігання корупції».

Особа, яка призначається на посаду начальника, повинна мати вищу педагогічну освіту, стаж керівної роботи в навчальних закладах не менш як 5 років та володіти державною мовою.

8.2. Начальник управління освіти може мати заступника, який призначається на посаду розпорядженням міського голови відповідно до статті 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на конкурсній основі або згідно з п.12 Положення про роботу з кадрами в центральних і місцевих органах  виконавчої влади (не менш ніж одна посада на управління).

Заступник начальника управління освіти міської ради безпосередньо підпорядковується начальнику управління освіти міської ради. З посади заступника начальника управління освіти міської ради працівник  може бути звільнений за власним бажанням або з ініціативи міського голови у

відповідності з діючим законодавством за порушення вимог Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Закону України «Про запобігання корупції» та невиконання обов'язків, визначених посадовою інструкцією. На дану посаду приймається особа, яка має вищу педагогічну освіту, досвід роботи за фахом не менше 3 років,  вільно володіє державною мовою, знає основи діючого законодавства.

8.3. Начальник управління освіти, представляючи інтереси громади в галузі освіти у відносинах з юридичними та фізичними особами:

8.3.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, забезпечує виконання покладених на управління завдань, визначає посадові обов'язки і ступінь відповідальності працівників управління.

8.3.2. Затверджує положення про підрозділи управління освіти міської ради, функціональні обов'язки його працівників.

8.3.3. Планує роботу управління і аналізує стан її виконання.

8.3.4. Видає у межах компетенції управління накази, організує і контролює їх виконання.

8.3.5. Призначає на посаду та звільняє з посади працівників структурних підрозділів управління, керівників закладів освіти відповідно до чинного законодавства.

8.3.6. Заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на працівників управління освіти, керівників закладів освіти.

8.3.7. Подає на затвердження міського голови проект кошторису доходів і видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників управління освіти.

8.3.8. Розпоряджається коштами, які виділяються на утримання управління освіти.

8.3.9. Погоджує штатні розписи закладів освіти.

8.3.10. Розглядає клопотання та вносить пропозиції про нагородження кращих працівників освіти громади державними нагородами, в тому числі і президентськими відзнаками, та про присвоєння їм почесних звань України.

8.3.11. Відкриває рахунки у банках України, має право першого підпису.

8.3.12. Виконує від імені управління освіти повноваження, передбачені цим Положенням.

8.3.13. Здійснює інші повноваження та функції, передбачені посадовою інструкцією начальника.

8.4. Нормативи розрахунку чисельності апарату управління освіти виконавчого комітету міської ради встановлюються відповідно до чисельності педагогічних працівників (у тому числі керівних кадрів), дітей і підлітків у віці від 0 до 18 років включно, а також - кількості відповідних закладів освіти (згідно з освітніми галузями):

8.4.1. Посада спеціаліста відповідної категорії з питань загальної середньої освіти встановлюється на 400 педагогічних працівників, у тому числі керівних кадрів, але не менш, ніж 1 посада на управління.

 

8.4.2. Посада спеціаліста відповідної категорії з дошкільного виховання встановлюється на 30 дошкільних навчальних закладів міста, але не менш, ніж 1 посада на управління.

8.4.3. Посада спеціаліста відповідної категорії з питань виховної роботи встановлюється не менш, ніж 1 посада на управління;

8.4.4. Посада спеціаліста по роботі з педагогічними кадрами встановлюється при наявності в місті не менш, ніж 500 педагогічних працівників, у тому числі керівних кадрів, але не менш, ніж 1 посада на управління.

8.5. При управлінні освіти може створюватися колегія. Склад колегії затверджується міським головою за поданням начальника управління. Рішення колегії впроваджуються в життя наказами начальника управління.

8.6. Для організації професійного розвитку педагогічних працівників, їх психологічної підтримки та консультування при управлінні освіти утворюється центр професійного розвитку педагогічних працівників як структурний підрозділ управління, який діє відповідно до положення про нього, затвердженого сесією міської ради. Кількісний і чисельний склад визначається нормативними документами.

8.7. При управлінні освіти створюється відділ централізованого бухгалтерського обліку, який діє згідно Положення, затвердженого начальником управління освіти. Кількісний і чисельний склад визначається нормативними документами.

8.9. Для матеріально-технічного, інформаційного, кадрового, господарського обслуговування управління освіти (його будівлі), надання допомоги закладам освіти в ремонті опалювальної системи, водогону, водовідведення та електромережі, організації підвезення учнів та працівників закладів освіти при управлінні освіти створюється група централізованого обслуговування. Працівники групи безпосередньо підпорядковуються начальнику управління освіти, його заступнику, головному бухгалтеру. Кількісний і чисельний склад визначається потребами і затверджуються міською радою.

8.10. Для забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження при управлінні освіти Могилів-Подільської міської ради за рішенням ради згідно норм діючого законодавства створюється Інклюзивно-ресурсний центр.

Кількісний склад Центру визначається нормативними документами і затверджується міською радою.

8.11. Управління освіти у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з відповідними підрозділами виконавчого комітету міської ради, органами місцевого самоврядування, департаментом освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації, підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян, розташованими на відповідній території, одержує від них в установленому порядку інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

 

9. Відповідальність

9.1. Працівники управління освіти несуть відповідальність за належне здійснення покладених на управління освіти завдань та повноважень відповідно до своїх посадових інструкцій та цього Положення.

10. У разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) управління освіти проводить передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховують до доходів місцевого бюджету.

 

 Секретар міської ради                                                Тетяна БОРИСОВА