Розмір шрифту:

21.12.2023 - Розподіл електричної енергії (розподіл електричної енергії та компенсація протікань реактивної електроенергії) на 2024 рік

ОБГРУНТУВАНЯ

технічних та якісних характеристик закупівлі та підстав здійснення закупівлі за п.13 Особливостей

 

Індентифікатор закупівліUA-2023-12-19-018666-a

 

Закупівля оголошена відповідно до наказу по підприємству від 11.12.2023 р.

 

Предмет закупівлі: ДК 021:2015: 65310000-9 - Розподіл електричної енергії (розподіл електричної енергії та компенсація протікань реактивної електроенергії) на 2024 рік.

 

Обґрунтування доцільності закупівлі та Обґрунтування обсягів закупівлі.

 

Для виконання зазначених завдань/функцій Замовник повинен, зокрема, забезпечити себе необхідною кількістю електричної енергії з метою функціонування всіх насосів артезіанських свердловин, забезпечення роботи всіх електроінструментів, електроприладів та устаткування для нормальної безперебійної роботи підприємства та з метою забезпечення водопостачання та водовідведення населення міста.

Відповідно до законів України "Про ринок електричної енергії" та "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", Правил роздрібного ринку електричної енергії, для укладення договору з постачання електричної енергії, у Замовника повинен бути укладений договір щодо розподілу останньої.

Обсяг послуг визначений пропорційно до такого ж обсягу, що були отримані у 2023 р. та становить:

  • Розподіл електричної енергії – 1 607 000 кіловат – годин,
  • Компенсація протікань реактивної електроенергії – 806 444 кіловат – годин.

Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі.

На ваб-сайті АМКУ опубліковано зведений перелік природніх монополій,до якого включено АТ «Вінницяобленерно» код ЄДРПОУ 25509891), яке відповідно Реєстру суб’єктів природних монополій у сфері енергетики, розміщеного на офіційному сайті НКРЕКП (https://www.nerc.gov.ua/reyestri-nkrekp/reyestri-subyektiv-prirodnih-monopolij-nkrekp), займає монопольне (домінуюче) становище у сфері енергетики в територіальних (географічних) межах Вінницької області та є єдиними балансоутримувачем відповідних мереж ( № з/п 61 у РЕЄСТРІ СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ, ЯКІ ПРОВАДЯТЬ ГОСПОДАРСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ станом на 30.11.2021р.).

Ціна предмету закупівлі визначена відповідно до ціни, що діє на момент оголошення закупівлі, а саме: 2,123 грн з ПДВ за 1 кВт/ год розподілу та 0,13 грн з ПДВ за 1 кВт/год з відшкодування протікань реактивної енергії + 10% можливого зростання ціни у 2024 р., тому загальна ціна закупівлі :

 3 862 845,50 грн:

1607000*2,12= 3406840 грн

806444*0,13= 104837,72 грн

3406840+ 104837,72= 3511677,72+10%=3 862 845,50

Фінансування з власного бюджету.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено з 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.

Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:

1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:

1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;

2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.

Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.

З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких, у тому числі, входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.

 Згідно п.13 Постанови Кабінету Міністрів № 1178 від 12.10.2022 року, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг із поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень ,послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт ,вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі у разі ,коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Частиною 1 статті 1 ЗУ «Про природні монополії» визначено, що природна монополія-стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв’язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб’єктами природніх монополій , не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами(послугами), у зв’язку із чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на товари (послуги),ніж попит на інші товари (послуги). Згідно із частиною 2 статті 5 ЗУ «Про природні монополії» Антимонопольним комітетом України ведеться зведений перелік суб’єктів природніх монополій на підставі реєстрів суб’єктів природніх монополій у сфері житлово-комунального господарства ,що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання ь у сфері комунальних послуг, а в інших сферах ,в яких діють суб’єкти природніх монополій – національними комісіями регулювання природніх монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади ,що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. Відповідно до п.7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням АМКУ від 28.11.2012 № 874-р (далі –порядок), зведений перелік суб’єктів природніх монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті АМКУ (https://amcu.gov.ua) . На ваб-сайті АМКУ опубліковано зведений перелік природніх монополій,до якого включено АТ «Вінницяобленерно» код ЄДРПОУ 25509891), яке відповідно Реєстру суб’єктів природних монополій у сфері енергетики, розміщеного на офіційному сайті НКРЕКП (https://www.nerc.gov.ua/reyestri-nkrekp/reyestri-subyektiv-prirodnih-monopolij-nkrekp), займає монопольне (домінуюче) становище у сфері енергетики в територіальних (географічних) межах Вінницької області та є єдиними балансоутримувачем відповідних мереж ( № з/п 61 у РЕЄСТРІ СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ, ЯКІ ПРОВАДЯТЬ ГОСПОДАРСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ станом на 30.11.2021р.).

 Згідно п.13 Постанови Кабінету Міністрів № 1178 від 12.10.2022 року, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг із поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень ,послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт ,вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі у разі ,коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.